دریافت فایل آموزشی

ارائه آموزش و محتویات آموزشی در هر جا و زمان و مکانی برای استفاده کنندگان از آن بسیار مهم بوده است. مخصوصا که این اطلاعات گرانبها به صورت آنلاین ارائه گردد.

دریافت فایل آموزشی

ارائه آموزش و محتویات آموزشی در هر جا و زمان و مکانی برای استفاده کنندگان از آن بسیار مهم بوده است. مخصوصا که این اطلاعات گرانبها به صورت آنلاین ارائه گردد.

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو چیست؟
ردیاب خودرو وسیله ای است الکترونیکی که دارای گیرنده و آنتن جی پی اس هست و میتواند سیگنال های ماهواره ای جی پی اس را دریافت کند و از با استفاده از این سیگنالها موقعیت ماشین را بر حسب طول و عرض جغرافیایی مشخص کند. معمولا ردیابهای خودرو سیم کارت خور هستند و با استفاده از آن سیم کارت اطلاعات طول و عرض جغرافیایی را برای صاحب ماشین ارسال میکند و صاحب ماشین با وارد کردن این مشخصات در نقشه گوگل محل دقیق ماشین خود را پیدا کند.
البته ردیاب های امروزی اکثر دارای وب سایت پشتیبانی هستند که در آن صاحب خودرو میتواتند محل ماشین خود را ببیند و مسیر هایی را که طی کرده ببیند. سرعت لحظه ای ماشین را ببیند و ...!
بعضی از ردیاب های خودرو میتوانند دو سیم کارت را در خود جا بدهند مثلا یک سیمکارت همراه اول و یک ایرانسل تا اگر ماشین در جایی بود که یکی از سیمکارت ها آنتن نمیداد با استفاده ازدیگری بنواند اطلاعات را ارسال کند.
اغلب ردیاب های خودرو به برق ماشین وصل میشوند البته خودشان باطری دارند و چنانچه باطری ماشین برداشته شود تا چند روز میتوانند با استفاده از باطری داخلی خودشان کار کنند.
ردیاب های پیشرفته تر میتوانند با استفاده از آنتن های موبایل و وای فای های موجود در اطراف ماشین مکان یابی دقیق تر و سریعتری انجام بدهند.
میتوان برای ردیاب محدوده مجاز حرکت تعریف کرد و چنانچه ماشین از آن محدوده خارج شود به صاحبش اطلاع بدهد همچنین میتوان سرعت مجاز برای ماشین تعریف کرد و در صورتیکه راننده از سرعت مجاز بیشتر رلنندگی کند به مالک خودرو گزارش بدهد.برخی ردیاب ها به شما امکان میدهند از راه دور و با استفاده از فرامین پیامکی ماشین را خاموش یا روشن کنید.
اگر شما دارای شرکتی هستید که خودرو برای سرویس دهی در اختیار دیگران میگذارد داشتن ردیاب بر روی خودرو ها بسیار برایتان ضروری است حتی اگر شرکت ندارید با استفاده از ردیاب ماشین میتوانید محل دقیق خودرو خود را ببینید و اگر روزی خدای نکرده ماشین شما سرقت شد به سرعت آنرا پیدا کنید!
از نظر قیمتی میتوان گفت ردیاب ها بر اساس قابلیت ها و کیفیت ساختشان قیمت های متفاوتی دارند ارزان ترین ردیاب خودرو قیمتی حدود 350 هزار تومن دارد و ردیاب با قیمت 2 میلیون تومن هم در بازار موجود است!
هر چند قیمت ردیاب خودرو پارامتر مهمی در خرید است اما نکته ای که باید خیلی به آن توجه داشته باشید این است که ردیاب را از شرکتی بخرید که پشتیبانی خوبی داشته باشد و پنل کنترل ردیاب خودرو آن به خوبی کار کند و سایت مربوطه قطع و وصلی نداشته باشد.

مقاله درباره چگونگی آسیب رسانی صدا به گوش

گوش انسان یک عضو پیچیده و ظریف است. اگرچه به بدن کمک می کند که در تعادل بماند اما کار اصلی آن، شناسایی و تقویت صداهاست. متاسفانه صداهای بلند در محیط اطراف می توانند به ساختارهای حساس گوش صدمه بزنند که می تواند به از دست دادن شنوایی موقتی و حتی دائمی منجر شود.

عملکرد گوش

گوش شما با گرفتن امواج صوتی در محیط اطرافتان و تبدیل آنها به سیگنالهایی که مغزتان می تواند درک کند کار می کند. امواج صوتی از طریق کانال گوش به پرده گوش می رسند و باعث ارتعاش آن می شوند. ارتعاشات پرده گوش به سه استخوان کوچک در گوش میانی منتقل می شود که آنها را تقویت کرده و به ساختار صدف شکل به نام بخش حلزونی گوش می فرستند. این یک ساختار توخالی با کانال های پر از مایع است.

بخش حلزونی گوش با یک مایع خاص پر شده که زیر یک غشای الاستیکی به نام غشای قاعده ای قرار می گیرد. ارتعاشات صدا از گوش میانی باعث ایجاد موج های کوچک در مایع حلزونی می شود که غشاء ظریفی در حلزون گوش داخلی را تکان می دهد. سلولهای موی حسی در بالای قاعده، همراه با آن حرکت می کنند و سیگنالهای الکتریکی ایجاد می کنند که توسط عصب شنوایی دریافت شده و به مغز ارسال می شوند.

آسیب

شایع ترین علت از دست دادن شنوایی، سن و پس از آن آسیب داخلی بعلت قرارگیری در معرض صداهای بلند می باشد. صداهای ناگهانی مانند یک انفجار، شلیک اسلحه یا یک ترقه می تواند باعث از دست دادن آنی شنوایی شوند که ممکن است موقت یا دائمی باشد. همچنین قرارگیری مدام در معرض صداهایی با بلندی متوسط مانند ماشین چمن زنی، ماشین های سنگین یا موسیقی بلند می تواند باعث از دست دادن شنوایی مداوم و پیش رونده شود.

اثرات مضر سر و صدا

قرارگیری طولانی مدت در معرض صدای بلند، به آرامی به سلولهای مویی گیرنده ها صدا و موقعیت بدن که قاعده گوش را پوشانده اند، آسیب می رساند. این سلولها، اطلاعات را از طریق عصب حلزونی به مغز ارسال می کنند. اگر این سلولها آسیب ببینند، دیگر بازسازی نخواهند شد. صداهای بلند همچنین می توانند به عصب حلزونی نیز آسیب برسانند و مانع فرستادن سیگنالهای شنوایی به مغز توسط آن شوند.

به گفته موسسه ملی ناشنوایی و اختلالات ارتباطی، صداهایی با بلندی ۷۵ دسی بل یا کمتر از آن، بطور کلی ایمن در نظر گرفته می شوند (حتی با قرارگیری طولانی مدت در معرض آنها). با اینحال قرارگیری طولانی مدت در معرض صداهایی با بلندی ۸۵ دسی بل یا بالاتر می تواند باعث صدمه به گوش شود. برای مقایسه این مقادیر، باید بدانید که صدای مکالمه عادی حدود ۶۰ دسی بل، ترافیک سنگین حدود ۸۵ دسی بل، ماشین چمن زنی در حدود ۹۰ دسی بل و ترقه، شلیک اسلحه و کنسرت های راک از ۱۱۰ تا ۱۵۰ دسی بل می باشند.

شناسایی

اگر مجبورید صدایتان را بالا ببرید تا شنیده شود، نمی توانید صدای کسی که دو فوت از شما فاصله دارد را بشنوید یا پس از خارج شدن از یک محیط پر سر و صدا، صداها گنگ و مبهم بنظر می رسند، سر و صدای اطراف شما در یک سطح خطرناک قرار دارد. سایر نشانه های قرارگیری در معرض سر و صدای خطرناک عبارتند از درد یا وزوز گوش یا زنگ زدن گوش. اگر احساس می کنید گوش هایتان به صداهای بلند عادت کرده اند، ممکن است در حال حاضر دچار آسیب شنوایی شده باشید. بسیاری از مردم تا زمانیکه مورد آزمایش قرار بگیرند، متوجه آسیب شنوایی نمی شوند.

پیشگیری

جلوگیری از آسیب گوش ناشی از سر  صدا، امکان پذیر است. اگر در یک محیط پر سر و صدا کار می کنید، در حین کار از گوش گیرهای محافظ یا هدفون های کاهنده صدا استفاده کنید. شما باید در حین چمن زدن، استفاده از ماشین های سنگین یا شرکت در کنسرت نیز گوش گیر بگذارید. شما می توانید با محدود کردن استفاده کودکانتان از اسباب بازیهایی  که صداهای بلند دارند و اطمینان از اینکه صدای دستگاههای الکترونیکی که آنها استفاده می کنند، روی درجه کم قرار دارد، از شنوایی کودکان تان محافظت نمایید.

تحقیق درمورد مزایا رژیم گیاهخواری

در چند دهه‌ی گذشته مصرف تنقلات، گوشت و مرغ که باعث بسیاری از امراض است، به شدت افزایش یافته. نه تنها بزرگسالان، بلکه کودکان نیز بخشی از این «انقلاب تغذیه» هستند و عوارض ناشی از آن را نیز می‌بینند. بزرگترین اثر گرایش به تنقلات، چاقی و عوارض ناشی از آن است. برای جلوگیری از این فاجعه، پیشنهاد می‌شود که شما هم مثل بسیاری افراد دیگر به گیاهان روی آورید. در اینجا ۱۰ دلیل برای شما خواهیم آور که چرا توصیه می‌کنیم گیاه‌خوار شوید.

  1. باعث افزایش عمرتان می‌شود

تحقیقات نشان داده است کسانی که گیاه‌خوار هستند به طور متوسط ۷ سال بیشتر از کسانی که گوشت مصرف می‌کنند عمر می‌کنند. همچنین این تحقیقات نشان می‌دهد ترکیبات موجود در گیاهان از بروز بسیاری از امراض جلوگیری می‌کند در حالی که مصرف گوشت به این بیماری‌ها کمک خواهد کرد.

  1. سلامتی‌تان را تضمین می‌کند

گیاه‌خواری باعث سلامتی و تناسب اندامتان می‌شود. تحقیقات در نقاط مختلف جهان نشان داده است که کسانی که گیاه‌خوار هستند همواره سلامت بدن و تناسب اندام دارند، زیرا چربی های اضافه‌ای که در غذاهای دریایی و گوشت وجود دارد، در گیاهان وجود ندارد.

  1. از قلبتان محافظت می‌کند

غذاهای گیاهی از بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند، زیرا مقدار ناچیزی چربی‌های اشباع و کلسترول دارد. و درمقابل منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

  1. از سرطان جلوگیری می‌کند

افرادی که از گیاهان به عنوان غذای اصلیشان استفاده می‌کنند، بدنشان قدرت بیشتری در مقابله با سلول‌های توموری دارند. ولی در مقابل، کسانی که گوشت بیشتر مصرف می‌کنند، ممکن است مستعد بعضی از سرطان‌ها باشند.

  1. سموم را از بدن دفع می‌کند

گوشت، حاوی مقداری زیادی سموم موجود در حشرات است و غذاهای دریایی شامل ترکیبات آهن‌دار سمی زیادی است که به صورت سم وارد بدن شده و امکان سرطان را افزایش می‌دهد. در مقابل، ‌گیاهان حاوی مواد سم‌زدای طبیعی هستند که بدن را در برابر بسیاری از این سموم محافظت می‌کند.

  1. از بیماری‌های همه‌گیر خلاص می‌شوید

وقتی به گیاه‌خواری روی می‌آورید، به طور خودکار از بعضی بیماری‌های همه‌گیر مانند آنفولانزای مرغی و خوکی در امان خواهید بود. وقتی گوشت این حیوانات را مصرف نمی‌کنید، حداقل در برابر چنین بیماری‌هایی مصون خواهید بود.

  1. یائسگی راحتی خواهید داشت

تحقیقات نشان داده است زنانی که گیاه‌خوار بوده‌اند علائم یائسگی خفیف‌تری نسبت به دیگران داشته‌اند. زیرا دانه‌ها، حبوبات، سویا و دیگر گیاهان منبع غنی از فیتواستروژن‌ها هستند که نوسان هورمون‌ها را متعادل می‌کند، که باعث کاهش علائم دردناک یائسگی می‌شود. خانم‌هایی که گیاه‌خوار بوده‌اند، در دوران یائسگی کمتر دچار گرمازدگی، نوسانات خلقی، افزایش وزن، خستگی، افسردگی و یا کاهش میل جنسی شده‌اند.

  1. استخوان‌های قویتر

افرادی که گوشت مصرف می‌کنند به علت مصرف بیشتر پروتئین، استخوان‌های شکننده‌تری خواهند داشت. این مقدار اضافی پروتئین جلوی جذب و انباشت کلسیم را گرفته و باعث پوکی استخوان می‌شود. در مقابل، گیاه‌خواران از گیاهان و حبوبات مصرف می‌کنند که منبع غنی از کلسیم است و در بدن به راحتی انباشت می‌شود. در نتیجه خانم‌های گیاه‌خوار کمتر دچار شکستگی استخوان نسبت به دیگران می‌شوند.

  1. در هزینه‌تان صرفه‌جویی می‌شود

پرورش دام کار پرهزینه‌ای است. به همین دلیل قیمت گوشت و غذاهای دریایی نیز بالا است. در نتیجه برای خرید گوشت و ماهی باید پول زیادی هزینه کنید. به عبارت دیگر اگر گیاه‌خوار شوید پول بیشتری می‌توانید پس‌انداز کنید!

  1. خوشمزه و رنگارنگ است

غذاهای گیاهی، برخلاف غذاهای گوشتی که معمولاً قرمز است، رنگ و لعاب متنوعی دارند. غذاهای گیاهی حاوی مقدار زیادی ترکیبات شیمیایی رنگی هستند که رنگ‌های متنوعی به گیاهان می‌دهد و شما را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مصون می‌کند. البته به یاد داشته باشید که ترک رژیم غذایی گوشتی کار مشکلی است و شما باید در طول زمان به گیاهخواری روی آورید.

تکنیک های مسافرتی کم هزینه و مقصد های مناسب برای خانواده

انسان موجودی است که علاوه بر نیازهای اولیه باید به دیگر نیازهای خود توجه کند، نیاز به آرامش و تغییر روحیه از اساسی ترین کارهایی است که در جهت بالا بردن کیفیت زندگی او می تواند اثرگذار باشد.سفر یکی از کارهایی است که می تواند این نیاز را به شکلی کامل مرتفع سازد. افراد زیادی با درک و آگاهی از این مطلب برای خود و خانواده خود برنامه ریزی می کنند.
در اولین کار باید روحیه خود و خانواده تان را درک کنید که نیازمند چگونه محیط و فضایی هستند برای مثال برخی از افراد تمایل دارند تا به طبیعت سرسبز بروند و برخی از افراد کویر را هیجان انگیز می دانند. برای انتخاب محیط سفر خود کمی نیز به آب و هوای آن منطقه در این فصل نیز باید توجه کنید.برای مثال سفر به کیش در زمستان و پاییز و یا بهار بسیار بهتر از تابستان هست و یا در بهار استان های غربی زیبایی مضاعفی را دارا می باشند.در ادامه با این بخش از تحقیق سبک زندگی وب سایت papersite همراه باشید تا در مورد تکنیک های مسافرتی کم هزینه و مقصد های مناسب برای خانواده برای شما بگوییم.


دیگر مطلبی که بهتر است بدان توجه کنید این است که از چه وسیله ای می خواهید برای سفر خود استفاده کنید، با اتومبیل شخصی و یا از قطار و هواپیما این را باید بدانید که بلیط قطار ارزان تر از بلیط هواپیما حتی چارتر می تواند باشد و علاوه بر این شما می توانید از مسیر نیز لذت ببرید. از دیگر نکات مثبت سفر با قطار به همراه خانواده شاید راحتی و استقلال در کوپه باشد و شیرینی سفر با قطار که بچه ها به آن بسیار علاقه دارند.

از طرفی سفر با هواپیما به خاطر سرعت بالا در رسیدن به مقصد نیز بسیار مطلوب است شما برای رفتن به مناطق دورتر می توانید از این وسیله استفاده کنید، تا زمان و فرصت بیشتری را در کنار خانواده خود به دیدن و لذت بردن از مقصد داشته باشید.

اگر با وسیله شخصی خود سفر می کنید حتما از سالم بودن آن آگاه شوید، همرا داشتن وسایلی مانند پتو و جعبه کمک های اولیه بسیار ضروری است. استفاده از وسایلی مانند گوگل مپ می تواند کمک بزرگی برای شما که برای اولین بار می خواهید به منطقه ای بروید ایفا نماید.


سعی کنید برای لحظه لحظه سفر خود برنامه ریزی نکنید زیرا این کار مقداری از هیجان سفر با خانواده شما را کاهش می دهد.

مسیرها و مقصد های زیادی هستند که می توانید با خانواده خود بروید و از آن لذت برید برای نمونه رفتن به شیراز و یزد یا رفتن به اردبیل می تواند بسیار شیرین باشد دیدن مسیر پرپیچ و خم جاده های ایلام و کوه ها و دامنه کردستان نیز بسیار هیجان انگیز است.

اگر به دنبال مسیری سرسبز و هوایی معتدل می گردید می توانید به سمت شمال ایران سفر کنید، بدون شک استان های گلستان و گیلان می تواند خواسته شما را برآورده سازد. اما جنوب ایران دارای فرهنگی غنی است و شما می توانید از غذاها لذیذ و خوراکی های متنوع در کنار گرمای مردمی مهربان و دیدن سواحل خلیج فارس لذت ببرید، شب های بندرعباس بسیار زیبا می باشد و زندگی در شب های این شهر نیز جریان دارد.


اما آخرین نکته هزینه سفر را می توان مدیریت کرد، داشتن پول زیاد شاید تواند مطلوب باشد اما چگونگی صرف این پول و استفاده از آن می تواند خاطره ای بیادماندنی تر را برای شما و خانواده تان بوجود آورد.